Recensement de nos brêles

+160
Luc0
GG22
LeJoss
Gally
Ivan dépatates
Yvan 45
anthony30
La CG bleu
Lucky44600
bblepref
ledzep
freds34
Patrice
Mo1946
llaurent
bru30
YHM
Invite1949
gege29
Baloo
maxcb
Wartin
Christcholet
Mickael35
PhiZo
Etienne de Mars
Andyfotball
Hugy
Phil06
Hotfinger
laurenta
Vito
lasayas
Migueldenantes
PHIL 77
Bleuet17
Jean
Sergil
Pastransp
Philippe75
Greenhornet
Dean_57
Julio !
Oikaze
phil18
dyane6
Djausse
cbs35
WW_Seb
Phil60
apid
B_RIMLINGER
Thierry84
P-Happy
Quiquine84
JP38
CHOUPOULETTE
Dalain
dede60
ebshape
Pascal6348
bebert59
Vivlesud
mtagoo
PierreM
Yafone
kepohe
lologoud
garimpero33
lion 81
jacdij
Poutou76
Antoine92
Gamin du ru
Harry Cover
Noune89
bilecom
luigi63
tititiknik
calter
lovlo
cyber_bibi
kenavo 24
Elie44
Yves le Bierky
DenisG
Yannick
Anthony49
Romeje06
ctpaba
albator
Jack52
pieter22
Pierre38
chap 53
jm25
baloy
Aurelia B20
icare 974
DOMI26
dede44000
CHARLY53
Bozzzo
pierroot33
FranckG
johnny huta
patrickjean
perruche
teigne51
SAET
JyCé
fredo7139
allerhop
zenzimen
Sputnik
Monsieurblond
Mr jéjé Raisin
vicric
Seb
Finou
hulotte24
totoxs
Foxtrot
Brno
patns4r
Mi.K
SafetyFast
cbx
Kick40
TATANE1
Furg
belette31
Totoche
DJ_BO$$13
Marcg
alain590
Lemba
olivier4rt
papynico
thierry30
Turtlegaf
mysticluna67
pascal
Cedric38
C.tophe
antoine-racing
docguildo
Didi11
spider
pit900z
Nico71
Modif13
Marco
sergio CBS44
brev vapeur
Ritonus84
cousin Rv
mega93
PapyGadin
eldorado
164 participants

Page 12 sur 30 Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 21 ... 30  Suivant

Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  sergio CBS44 Dim 28 Juin - 10:21

Salut Eldorado
voici un document qui pourra rendre service pour trouver
la correspondance moto et année
a+sergio

Modèle Année (?)* >>> SAGA des TL -4T ** >>> TL *** >>> XL *** >>> SL *** >>> CG125 ****
CB125S 1972 1021922~
CB125S1 1021922~ Années Modèles de série Honda Modèles "série limitée" Modèles Proto / Compétition Numéros de cadre en Europe : XL 100 S '79/'80 HD01-5000001- HD01E-5000001- SL 100 /K1/K2/K3 SL100-100001- SL100E-100001- Motosport Série Production Frame Engine Pays Changements Remarques
CB125S2 12000001~ XL 100 S b HD050*BK000011- HD01E-5000001- de à de à de
CB125S3 1975 13000009~ 1973 TL 125 K0 Proto P. Gaunt / A. Jefferies (base 250 X L) TL 125 TL125-1000003- Trials 125 XL 100 S c-f HD050*CK100003- HD05E-5200003- SL 125 SL125S*1000001- SL125E-1000001- Motosport 125
(cadre gris / 122 cc) TL 125 K1 TL125K1-1100001- Trials 125 SL 125 SL125S*1100001- SL125E-1100001- Motosport 125 Phase #1
CG125 1976 1023061-1111090 1974 TL 125 K1 Proto Miller et proto Honda 250 TL 125 K2 TL125K2-1200001- Trials 125 XL 125 R TD01- CG125 06/76 05/78 1023061 1111090 Japon (?) Premier modèle de CG.
CG125K1 1978 1114636-1162518 (cadre noir) (préfigurant la TL 250) TL 125 S '76 TL125S 1000417- MR250E-1000001- Trials 125 XL 125 Rc JD04-5000014- L125SE-5300014- 13KB9CED SL 175 /K1 SL175*1000001- SL175E-1000001- Motosport CG125 – K1 05/78 03/81 1114636 1126518
CG125B 1981 1202755-1223689 Proto Honda 145 (base TL 125) TL 125 S '76 TL125S 1005579- pour la France, motorisation : TL 125 SE 1005 xxx XL 125 Rf JD04-5100004- Phase #2
CG125C 1982 1272831-1286692 1975 TL 250 K0 TL 125 K2 TL 250 Fraser (cadre) XL 125 Rh JD04-5200001- SL 350 SL350*1000001- SL350E-1000001- Motosport 350 CG125 – B 03/81 03/82 1202755 1223689 1374586 >
CG125E 1288790-1293380 HRC 305 "long stroke" TL 125 S Ihatovo ???? - info à vérifier... XL 125 S '79 L125S-5000046- SL 350 K1/K2 SL350*2000001- SL350E-2000001- Motosport 350 CG125 – C 02/82 11/84 1272831 1286692 1513928 >
1976 TL 125 S Fraser 305 TLR 125 ???? - info à vérifier... XL 125 S '80 JD02-5000003- JD02E-5000003- CG125 – E 11/84 04/85 1288790 1293380 1689761 > 1694851
SL125 1971 1000001~ (124 cc) 305 "Long stroke" (Shepherd) XL 125 S b-e JD020*BK200002- JD02E-5200002- Code des couleurs Honda : https://honda-125-sl-xl-cbs.actifforum.com/tous-modeles-f20/references-couleurs-honda-t316.htm Phase #3
SL125K1 1972 1100001~ 306 “Long stroke” (Whaley / Jefferies) TLR 200 d MD09-5000009- XL 125 S f JD020*FR100001- JD02E-2000001- CG125 (BR) – E/F 05/85 01/88 8100001 8106211 (?) Brésil 12V Production au Brésil
SL125K2 1973 1200001~ TL 50 Proto Miller 150 (base TL125) TLR 200 e MD09-5100005- Honda SL100K0 Motosport CG125 (BR) - J 04/88 09/91 8106211 8115880
TL 250 K1 Proto 150 Moto Marne (base TL125) TLR 200 g JH2MD090*GK000001- MD09E-5200001- 14KJ2GM XL 185 S '79 L185S-5000003- L185SE-5000004- * Three colors were available: Candy Sapphire Blue, Candy Ruby Red, and Candy Emerald Green CG125 (BR) – K 09/91 98 JC18-1000002 JC18E-5000006
TL 50 1976 Proto TL200 ( moteur RSC avec entretoise ) TLR 200 h JH2MD090*HK100001- MD09E-5206508- XL 185 S '80 MD02-5000003- MD02E-5000003- * The fuel tank had white stripes (???) 98 2001 Brésil Phare rectangulaire Modèles « La Poste »
TLM50 1983 AD07-1000001~ 1978 TL 200 R HRC 360 ( Shepherd ) XL 185 S b-d MD020*BK200002- MD02E-5200001- * The handlebars had no cross brace Pas de production 2001 2004
RTL50 1989 1979 TL200E Seeley (400 ex) HRC 360 ( Shepherd, Lejeune, Hattori) TL 250 TL250*1000001- TL250E-1000001- Trials 250 XL 185 S f-n MD020*FK100001- MD02E-5600001- * The frame was silver
1980 TL 200 R II (RSC) 250 Seeley TL 250 '76 TL250*2004700- TL250E-2000001- Trials 250 * The exhaust pipe was black with a chrome heat shield « 2004 » CG125ES 2004 2007 Moteur dépollué (normes EURO-2) Reprise de la production
TL 125 1973 1000001~ RS 200 TS (rouge) RTL 360 bi rouge (Lejeune) TLR 250 f ME07-5000004- ME07E-5000001- XL 200 R d-e MD060*DK000001- MD06E-5000001- * The upper fork cover was chrome and the headlight shell and fenders were painted one of the basic colors Frein à disque AV
TL125K1 1974 1100001~ 1981 TL 125 "Ihatovo" Alpha 220 bi-amortisseurs RTL 360 bi rouge (Lejeune) * The engine was a single cylinder 99cc OHC with a 5-speed transmission and manual clutch Démarreur électrique (plus de kick)
TL125K2 1975 1200001~ Kit RT 170 T (pour TL 125 ) TL 250 R XL 250 S '78/'79 L250S-5000071- L250SE-5000001- * The serial number began SL100-100001. « 2007» 2007 2012
TL125S 1976 1000417~ 1982 RTL 360 bi / rouge + rad. (Lejeune) Numéros de cadres (référence Honda) : XL 250 S '80 MD01-5200001- MD01E-5200001-
TL125ihatovo 1981 JD03- Proto HRC RS 250 T (Yamamoto) XL 250 S b MD010*BM300001- MD01E-5300001- Honda SL100K1 Motosport
TL125D 1983 JD06- TL 125 "D" et TLR 200 Kits HRC pour TLR 200 RTL 360 bi / tricolore (Lejeune) JD03 TL125 Ihatovo XL 250 R c,d MD030*CM000002- MD03E-5000005- * Three colors were available: Mars Orange, Candy Ruby Red, and Candy Emerald Green http://flipbackstudio.com/bike/honda125CG/HONDA%20CG%20125%20-%20History.pdf
(222 cc, boite courte,,,) JD06 TL 125 XL 250 R e-h MD110*EK000009- MD11E-5000039- * The fuel tank had white stripes
TL200R 1978 TL200F-1001~ Alpha 240 monoshock "alu" MD09 TLR 200 D-H * The handlebars had no cross brace http://world.honda.com/history/challenge/1975cg125/index.html
TL200E 1979 SHT-1001~ 1984 TLR 250 HRC 360 bi / tricolore (Lejeune) ME07 TLR 250 * The frame was silver
TL200RII 1980 TL200RF-2001~ (=RS 250 TA au Japon) Proto RTL 250 S * The "SL100" side cover emblem was molded plastic
TLR200D 1983 MD09-5000009~ 1985 RTL 250 S (tricolore) 360 RTL Monoshock (Lejeune) 125cc * The seat shape was flatter and had no side rivets
TLR200H 1984 MD09-5100005~ RTL 250 S (Saunders, Eric lejeune) * The exhaust pipe was black with a chrome heat shield
TLR200E MD09E-5206508 1986 TLR 250 R prolink 250 Delwiche (RTL réplica) RTL 270 "Rothman's" (Lejeune/Saunders) caractéristiques modèles US : 1979 XL125S : * The upper fork cover was chrome and the headlight shell and fenders were painted one of the basic colors
TLR 200 "Reflex" * It came in Tahitian Red * The engine was a single cylinder 99cc OHC with a 5-speed transmission and manual clutch
TL 250K0 1975 1000001~ 1987 RTL 250 S (rose) RTL 270 (280 (?)) SW Pink (Lejeune) Honda TL125K0 Trials 125 * The gas tank and side cover stripes were black, gray, and yellow * The serial number began SL100-200001.
TL 250K1 1976 2000001~ 1988 TL 125 "Fieldtripper" RTL 250 S (blanc / deux disques) RTL SW 280 (?) (John. Shirt junior) * One color was available: Silver Metallic with Tahitian Red * The bike had a one-piece rectangular instrument pod
TLR250 1984 ME07-5000001~ 1989 RTL 250 S (2 disques flottants) * The fuel tank stripe is red and so are the "TL125" side cover decals * The plastic turn signal housings were rectangular
TLR250R 1986 1991 Quelques RTL’89 montées à partir de stock de pièces * The "HONDA" fuel tank decal is curved * The shock springs were chrome while the frame was black 1972 SL100K2
* The frame is dark gray metallic * The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission * It came in one of two colors: Candy Ruby Red or Tortoise Green Metallic
XL125 1974 1100001- vert * The engine was a 4-stroke single cylinder OHC displacing 122cc * The serial number began XL125S-5008316. * The gas tank panel was yellow
XL125K1-K2 1975 1203724-1233231 orange https://docs.google.com/document/d/14b8MuQsoLQFFP7HEAAelqjP0AjQuos1a-aKy1MIH_2g/edit?usp=sharing * It had a one-piece cylinder head * The "100" side cover decal was also yellow
XL125K3 1978 2005307-2034460 bleu * The transmission was a 5-speed 1980 XL125S : * The handlebars had a cross brace
° date de production * The serial number began TL125-1000003. * It came in Helios Red * The serial number began SL100-1200001.
XL 125 SZ ° 1978 5000046-5099999 Z = 1979 * The gas tank and side cover stripes were white, yellow, and orange
XL 125 SA 1980 5100012-5199999 A = 1980 1974 TL125K1 * The "HONDA" tank decal was red with a white outline
XR 125 A 1980 5104978-5133690 B = 1981 * It came in one color: Silver Metallic with Candy Sapphire Blue * The bike had a separate, round speedometer unit 1973 SL100K3
XL 125 SB 1981 5201372-5299999 C = 1982 * The gas tank stripe was blue * The metal turn signal housings were round this year * It was available in one of two colors: Candy Riviera Blue or Fire Red
XR 125 B 1981 5205072-5299999 D = 1983 * The "TL125" side cover decal was also blue * The shock springs were black and so was the frame * The gas tank decal "HONDA" was white and so was the "100" side cover decal
XL 125 SC 1982 5300633-5399999 E = 1984 * The frame was gloss black * The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission * The frame and headlight shell were black
XL 125 RC 1982 5000001-5099999 F = 1985 * The engine was a 4-stroke single cylinder OHC displacing 122cc * The serial number began JD02-5000003. * There were rubber dust covers on the control levers
XL 125 SF 1985 5500001-5599999 G = 1986 * It had a one-piece cylinder head * The serial number began SL100-1300001.
XL 125 RF 1985 5100005-5199999 H = 1987 * The transmission was a 5-speed 1981 XL125S :
XL 125 SH 1987 5600001-5601163 J = 1988 * The serial number began TL125-1100001. * It came in Monza Red with Black 1971 SL125K0
XL 125 RH 1987 5200004-5299999 K = 1989 * The gas tank was a 2-tone red and black * It came in three available colors: Candy Emerald Green, Strato Blue Metallic, or Poppy Yellow Metallic
L = 1990 1975 TL125K2 * The "HONDA" tank decal was black * On the green bikes, the tank stripe was white; but on the other colors, it was black
M = 1991 * It came in one color: Silver Metallic with Tahitian Red * The "XL125S" side cover decal was red and white on a black panel * The steel fenders are painted
N = 1992 * The gas tank stripe was red * The plastic turn signal housings were rectangular * The tachometer was standard
P = 1993 * The "TL125" side cover decal was yellow, orange, and red * The bike had a separate, round speedometer unit * The bike had a 21" front wheel and a 18" rear wheel
R = 1994 * The frame was gloss black * The shock springs were black and so was the frame * The engine was an OHC single cylinder displacing 122cc linked to a 5-speed transmission
S = 1995 * The engine was a 4-stroke single cylinder OHC displacing 122cc * The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission * The serial number began SL125-1000001.
T = 1996 * It had a one-piece cylinder head * The serial number began JH2JD020*BK200002.
V = 1997 * The transmission was a 5-speed 1972 SL125K1
W = 1998 * The serial number began TL125-1200001. 1982 XL125S : * It came in only one color: Special Silver Metallic
X = 1999 * It came in Monza Red * The gas tank stripe was red
Y = 2000 1976 TL125S * The gas tank top stripe was black * The "HONDA" gas tank decal was black
1 = 2001 * It came in one color: Silver Metallic with Shiny Orange * The "125S" side cover decal was white and red on a black panel * The "125" side cover decal was red
2 = 2002 * The gas tank stripe was orange * The seat was black with a white "XL" logo on the side * The gas tank, headlight shell, and side covers were silver
3 = 2003 * The "TL125" side cover decal was also orange * The shock springs were black while the frame was red * The steel fenders are painted
4 = 2004 * The frame was gloss black * The bike had a separate, round speedometer unit * The tachometer was standard
5 = 2005 * The engine was a 124cc OHC single cylinder with a 2-piece cylinder head * The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission * The bike had a 21" front wheel and a 18" rear wheel
6 = 2006 * The transmission was a 5-speed * The serial number began JH2JD020*CK300003. * The engine was an OHC single cylinder displacing 122cc linked to a 5-speed transmission
7 = 2007 * The serial number began TL125S-1000417. * The serial number began SL125-1100001.
8 = 2008 1984 XL125S :
9 = 2009 1986 Honda Reflex TLR200'86 * It came in Monza Red again 1973 SL125K2
A=2010 * One color was available: Cortina White * The "125S" side cover decal was white on a black panel * It came in only one color: Special Silver Metallic
* California got a little different model called the TLR200L'86 * The seat was black with a white "XL" logo * The gas tank stripe was red
EVOLUTION DES MOTEURS TIMONO DE LA SL AU CLR. ***** * The fuel tank stripes were red and dark blue * The shock springs were black while the frame was red * The "HONDA" gas tank decal was black
Existe-t-il une classification officielle ou officieuse des évolutions du moteur des timonos Honda? - Personnellement je regroupe les timonos dans quatre catégories: * The "REFLEX" decal on the side cover was black * The bike had a separate, round speedometer unit * The "125" side cover decal was red
* The frame was red and the swingarm was silver * The engine was an OHC single cylinder displacing 124cc linked to a 6 speed transmission * The steel fenders are painted
1- Moteurs 1ère génération. * The engine was a 195cc 4-stroke OHC single cylinder linked to a 6-speed transmission * The serial number began JH2JD020*EK400001. * The headlight shell and side covers were Matte Black
Types SL125, CB125S, TL125 qui se caractérisent par une culasse en une seule pièce et un allumage batterie bobine avec rupteurs donc pas de batterie , pas d’allumage. * The California serial number began JH2MD0911GK000001 and the rest of the United States models began JH2MD0902GK000001. * The tachometer was standard
Les roulements de vilebrequin sont moins dimensionnés que les générations suivantes. 1985 XL125S : * The bike had a 21" front wheel and a 18" rear wheel
Le passage du cylindre dans les carters est 63mm donc plus étroit. * It came in Flash Red * The serial number began SL125-1200001.
La chaine de distribution est plus longue (100 maillons au lieu de 98) puisque la culasse est en une seule pièce avec arbre à came placé plus haut. 1987 TLR200'87 Reflex * The side cover panels, seat, and fork boots were black
* It was also available in only one color: Cortina white * The "200R" side cover decal was solid white 1970 SL175K0 Motosport
2- Moteurs 2ème génération. * It was exactly like the 1986 model apart from the serial number * The engine was an OHC single cylinder displacing 195cc linked to a 5 speed transmission * Three colors were available: Candy Topaz Orange, Candy Ruby Red, and Candy Sapphire Blue
Types XL125, CB125 S3, TLS125 * The gas tank stripes were red and dark blue * The California model serial number began JH2MD0611DK000001 while the other 49 states models had a serial number which began JH2MD0602DK000001. * The fuel tank had white stripes
- Culasse en deux pièces * The "REFLEX" side cover decal was black * The "175" side cover decal was white
- Allumage par rupteurs sans batterie. * The frame was red while the swingarm was silver 1984 XL200R'84 : * The muffler heat shield was chrome with lateral slots
- Roulements du vilbrequin plus larges. * The engine was a 195cc OHC single cylinder linked to a 6-speed transmission * It also came in one color: Monza Red * The exhaust system was a 2-into-1
Le passage du cylindre dans les carters est toujours de 63mm. * The serial number for the California model began JH2MD0916HK100001 while the rest of the states models began JH2MD0907HK100001. * It was just like the 1983 model except the "200R" side cover decal was red with a white outline * The engine was a 174cc OHC parallel twin with a 5-speed transmission and manual clutch
* Engine: 195cc four-stroke OHC
3- Moteurs 3ème génération. 1975 Trials 250 TL250K0 * Front suspension: Air-assisted fork
Types XLS125, XR125, XR200, TLR125/200/250, CB125RS (pas vendu en France) caractérisés par de nouveaux carters moteurs. * One color was available: Special Silver Metallic with Tahitian Red * Rear suspension: Pro-LinkTM * The serial number began SL175-1000001.
-Le circuit de lubrification est modifié pour permettre le passage d'un cylindre de 70mm dans les carters (et jusque 72mm pour les TLR/RTL250). * The fuel tank was 2-tone red and silver * Wheelbase: 1373mm (54 in.)
-Les carters possèdent un le bossage à la base du bas moteur prévu pour le mécanisme de décompresseur installé sur les 200cc. * The "TL250" side cover decal was orange and red * Dry weight: 106 kg (233.6 lb) 1971 SL175K1
-L’allumage est à CDI avec capteur en bout d’arbre à came (exception faite des TLR avec capteur sur le volant magnétique). * The engine was a 248cc 4-stroke OHC 4-valve single cylinder with a 5-speed transmission * Seat height: 851mm (33.5 in.) * Three colors were available: Light Ruby Red, Candy Sapphire Blue, and Poppy Yellow Metallic
En Asie, sur les moteurs de cette génération en 6V puis 12V, l’allumage est resté à rupteurs. * The serial number began TL250-1000001 * Front wheel travel: 220mm (8.7 in.) * The gas tank stripes on the yellow bike were black; but on the other two colors they were white
Je classe le 125NX vendu en France dans ces moteurs de 3ème génération car il dispose toujours du système de tension de chaîne d’ACT sur le carter. * Rear wheel travel: 190mm (7.5 in.) * The "SL175" side cover emblem was chrome and white
1976 TL250 * The California model serial number began JH2MD0616EK100001 while the other 49 states models had a serial number which began JH2MD0607EK000001. * The muffler heat shield was chrome with holes instead of slots
4- Moteurs 4ème génération. * It came in Special Silver Metallic with Shiny Orange * The size and style of the gas tank and the seat changed from the previous year
Types CLR125, XLR125R, SL230, CFR230 à démarreur sans mécanisme de kick. (la XR125L n'entre pas en considération car à moteur culbuté type CG) * The gas tank was a 2-tone orange and silver 250cc * The engine was a 174cc OHC parallel twin with a 5-speed transmission and manual clutch
-Le mécanisme de tension de la chaine de distribution se trouve sur le cylindre et n’est plus gêné par le démarreur. * The "TL250" side cover decal was solid orange * The serial number began SL175-2000001.
-Il n’y a plus de capteur d’allumage en bout d’arbre à cames. Le capteur est placé sur le volant magnétique. * The engine was a 248cc 4-stroke OHC 4-valve single cylinder with a 5-speed transmission 1978 XL250S'78 :
-L'arbre des sortie de boîte est à cannelures différentes des anciennes générations donc pignons SDB non compatibles. * The serial number began TL250-2000001 * It came in one color: Tahitian Red Honda Motosport 350 SL350K0
-Sur les 200 et 223cc, la bielle est plus longue de 2mm pour plus de couple. * The gas tank stripes were black, red, and light orange * Three colors were available: Candy Sapphire Blue, Candy Ruby Red, and Candy Gold
-Sur ces 200/223cc, le cylindre est plus haut de 2mm également et le piston est plus bas car la course est plus longue que les XR200 et TLR200 de la 3ème génération.. * The "HONDA" tank decal was white * The fuel tank stripe was white
-La chaine de distribution est plus longue, d’un type différent appelé silent chain et les pignons de la chaine ACT sont en 17 et 34 dents au lieu de 16 et 32 sur les précédentes générations. * The "XL250S" side cover decal was black and white * The frame had a single downtube
* The front wheel was 23" while the back was 18" * It had both a electric and kick starter
Les clones chinois, par exemple le LIFAN 163FML, possèdent les mêmes caractéristiques mais sont toujours équipés d'un kick en plus du démarreur électrique et se limitent à une boite 5 vitesses. * The instrumentation featured only a speedometer * The engine was a 325cc 4-stroke OHC parallel twin with two CV carburetors
* The engine was a 249cc OHC 4-valve single cylinder with two head pipes * The transmission was a 5-speed
Sur le forum, les timonos NX et CLR commencent à faire leur apparition et leurs propriétaires pourront confirmer ma classification du NX vendu en France dans la 3éme génération. Le NX125 made in Italy qui semble être une modification du moteur CB125RS vendu en Allemagne ou du GL145 vendu en Nouvelle-Zélande pour lui adapter un démarreur. * The transmission was a 5-speed * The front wheel was 19" and the rear wheel was 18"
En Asie les 125cc n'ont plus d'intérêt du point de vue législation et sont remplacés par des 150 ou 200cc * The serial number began XL250S-5000041. * The serial number began SL350-1000001.
Précisions sur le NX 1979 XL250S'79 : 1970 SL350K1
Culasse de type 3 mais : plus de bague d'ACT coté droit, il tourne direct dans les paliers comme un vulgaire type 2! * It came in Tahitian Red * It came in one of three colors: Candy Ruby Red, Candy Sapphire Blue, or Candy Topaz Orange
* The gas tank stripes were black, red, and yellow * The gas tank stripe was white
Le capteur de PMH est sur le volant magnétique comme sur les TLR ou les machines chinoises ! * The "HONDA" tank logo was black * It now had a double downtube frame
Le CDI est à avance programmée : plus d'avance centrifuge. * The front wheel was 23" while the back was 18" * The electric start was deleted
Le cylindre à un ailettage plus large comme un 200! par contre le puits de carter reste en 63 idem type 2 ce qui pose un problème pour le montage d'un kit ! * The transmission was a 5-speed * The engine was a 325cc 4-stroke OHC parallel twin with two piston valve carburetors
Enfin le NX a perdu son kick! Mais comme son allumage n’est pas du type batterie/bobine il démarre sans problème à la poussette avec une batterie à plat. * The serial number began XL250S-5100007. * The serial number began SL350-2000001.
Il dispose d’un carbu à pompe de reprise de 24 mm qui lui permet de bien très prendre les tours et de tourner très rond quand tout va bien.
Le moteur de NX est assez fragile car : 1980 XL250S'80 : 1972 SL350K2
- sa boite 6 est très mal étagée 1ere longue 6eme très courte. En démultiplication d'origine 16dts la pêche est correcte mais on ne dépasse pas 100/105 kmh avant d'attaquer la zone rouge. Avec un 17dts c’est poussif au démarrage, un peu mieux en pointe mais catastrophe au moindre faux plat ! Moralité c’est une bécane que l’on maltraite facilement dès lors que l’on souhaite faire autre chose que se balader. * The gas tank and side cover stripes were red, orange, and white * It came in two available colors: Candy Panther Gold with Yellow or Marina Blue Metallic with Yellow
- le réglage de tension de la chaine de distrib est impossible sans tomber le démarreur ! Moralité il ya un paquet de NX qui tourne avec une chaine détendue ce qui fragilise beaucoup le haut moteur. * The "HONDA" tank logo was red outlined in white * The gas tank panel was yellow
Cherchez dans les annonces vous ne voyez pas souvent de NX ayant dépassé les 35 000 km !...et pour cause ! * The "XL250S" side cover logo was white * The "350" side cover decal was also yellow
* The control levers and kickstarter arm were black * the fenders were unpainted aluminum
Précisions sur le CLR Cityfly * The speedometer had an 85 mph (135 km) limit * The front wheel increased to 21" while the rear decreased an inch to 18"
* The front wheel was 23" while the back was 18" * The engine was a 325cc 4-stroke OHC parallel twin with two piston valve carburetors
Il partage le son moteur avec le XLR 2000/2004 * The instrumentation featured only a speedometer * The serial number began SL350-3000001.
Il a un ACT monté sur roulements, un diagramme de distribution plus plat et à perdu un rapport (5 au lieu de 6). * The engine was a 249cc OHC 4-valve single cylinder with two head pipes
Le bosselage du piston est différent des XLS/XLR/NX. * The transmission was a 5-speed
Son allumage est de type batterie/bobine donc pas de démarrage à la poussette ! Mais il a un stator qui lui permet de rouler en permanence avec un H4 allumé. La fonderie du carter de stator est très légèrement différente du NX dans sa partie arrière ce qui le rend incompatible avec celui-ci. * The serial number began XL250-2000001.
Les caches des regards du carter de stator sont à têtes hexagonales compatibles avec les traditionnelles fentes qui nous embêtent tant sur les anciens modèles. Schema Couleurs SL125 ******
Son carbu est tout petit (20mm) et dispose d’un réchauffeur (résistance) qui s’active par temps froid. 1981 XL250S'81 : http://www.honda125xl.com/t3031-peinture-sl#73222
* It came in Monza Red and Black http://www.google.com/url?q=https://docs.google.com/spreadsheet/ccc%3Fkey%3D0AmTXSzknoqKndDRMNl8tRVRZVEVFTU5heVJ1RjVhclE%23gid%3D0&usd=2&usg=ALhdy29K4_tdu2yUEVLJr9-_KgJEtQqooQ
* The gas tank and side covers were 2-tone red and black
* (+) info trouvé sur le net > a vérifier * The "HONDA" tank logo was black
** http://rtlr.club.free.fr/TLSaga.htm * The "XL250S" side cover logo was red and white
*** cfr.'tictoc' * The swingarm was painted silver
**** * The front wheel was 23" while the back was 18"
***** cfr. alfathailande * The control levers and kickstarter arm were black
****** cfr. papygadin * There was a 2-piece instrumentation: speedometer and indicator light pod
* The speedometer had an 85 mph (135 km) limit
* The instrumentation featured only a speedometer
* The engine was a 249cc OHC 4-valve single cylinder with two head pipes
* The transmission was a 5-speed
* The serial number began JH2MD010*BM300001.
1982 XL250R'82 :
* It came in 1982 in Monza Red
* The gas tank, side covers, fenders, and frame were red
* The engine was black while the swing arm was silver
* The front wheel was 21" while the back was 17"
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC 4-valve single cylinder with two exhaust pipes
* The transmission was a 6-speed
* The serial number began JH2MD030*CM000008.
1983 XL250R'83 :
* It came in Monza Red
* The "XL" logo on the side of the seat was solid white
* The "250R" side cover had a graphic design
* The gas tank, side covers, fenders, and frame were red
* The engine was black while the swing arm was silver
* The front wheel was 21" while the back was 17"
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC 4-valve single cylinder with two exhaust pipes
* The transmission was a 6-speed
* The serial number began JH2MD030*DM100001.
1984 XL250R'84 :
* It came in Monza Red
* The headlamp was rectangular with a number plate cowling
* The seat and fork boots were black
* The "250R" side cover decal was white while the number plate panels were black
* The front wheel was 21" while the back was 17"
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC RFVC single cylinder with two carburetors and two head pipes
* It also had a 6-speed transmission.
* Engine: RFVC radial valve, 249cc dual-carburetor engine
* Suspension: Pro-LinkTM rear suspension
* Wheelbase: 1380mm (54.3 in.)
* Dry weight: 117 kg (257.9 lb)
* Seat height: 855mm (33.7 in.)
* Front wheel travel: 220mm (8.7 in.)
* Rear wheel travel: 195mm (7.7 in.)
* The serial number began JH2MD110*EK000009.
1985 XL250R'85 :
* It came in Flash Red
* The Honda wing tank decal was red, white, and blue
* The "250R" tank decal was white and blue
* The headlamp was rectangular with a number plate cowling
* The seat and fork boots were blue
* The number plate panels were yellow
* The front wheel was 21" while the back was 17"
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC RFVC single cylinder with two carburetors and two head pipes
* It also had a 6-speed transmission
* The serial number began JH2MD110*FK100007.
1986 XL250R'86 :
* It came in Shasta White
* The Honda wing tank decal was red, orange, and yellow
* The "250R" tank decal was red and blue
* The engine color was red
* The number plate panels were black Code des couleurs Honda :
* The headlamp was rectangular with a number plate cowling http://www.cmsnl.com/help/faq/14_honda/#f15
* The front wheel was 21" while the back was 17" https://honda-125-sl-xl-cbs.actifforum.com/tous-modeles-f20/references-couleurs-honda-t316.htm
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC RFVC single cylinder with two carburetors and two head pipes https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmTXSzknoqKndDRMNl8tRVRZVEVFTU5heVJ1RjVhclE#gid=0
* It also had a 6-speed transmission
* The serial number began JH2MD110*GK200001.
1987 XL250R'87 :
* It came in Shasta White
* The Honda wing tank decal was red, white, and blue
* The "250R" tank decal was blue and red
* The headlamp was rectangular with a number plate cowling
* The front wheel was 21" while the back was 17"
* The engine color was red
* The number plate panels were black
* It now had a 12-volt electrical system and Pro-Link suspension
* The engine was a 249cc OHC RFVC single cylinder with two carburetors and two head pipes
* It also had a 6-speed transmission
* The serial number began JH2MD110*HK300001.


Dernière édition par sergio CBS44 le Dim 28 Juin - 14:12, édité 1 fois

_________________
Recensement de nos brêles - Page 12 Hermine-3 Recensement de nos brêles - Page 12 Obzoli12
sergio CBS44
sergio CBS44

Nombre de messages : 9806
Age : 64
Localisation : sous le goémon
Date d'inscription : 28/11/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Dim 28 Juin - 11:48

Bonjour Sergio,

d' où sort ce tableau fort documenté ?
Oui, il peut rendre service pour une recherche modèle / année, cependant ce tableau recense la production mondiale.
Pour ma part, notre recensement s' adresse plutôt aux modèles importés et immatriculés en France, car Honda n'est pas en mesure de donner les n° de série de chaque modèle importé en France, seulement des chiffres pour l' Europe, ce tout au moins tant que l'informatique n' existait pas.

Merci pour la contribution et à +,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Invité Dim 28 Juin - 12:36

Pas mal ce tableau, l'année est-elle calendaire ?

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  DOMI26 Lun 24 Aoû - 14:32

Bonjour ,

Pour ma 125 CBN de 1979
-date de 1e mise en circulation : 21/06/79

-numéro de série : 1001889
-couleur : Noir (  pour l'instant lol!   )

Domi26
DOMI26
DOMI26

Nombre de messages : 29
Age : 62
Localisation : LES TOURRETTES
Date d'inscription : 13/08/2015

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Ven 28 Aoû - 18:56

Bonjour Domi26,

ta 125 est recensée.
Merci pour ta contribution.

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty recensement flap

Message  Invité Sam 3 Oct - 11:21

flap tarn et garonne xls 125 du 23/06/1980 cadre numero :5116435
moteur :5116486

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty recensement flap

Message  Invité Sam 3 Oct - 11:23

pardon blanche pour la couleur avec réservoir noir vert bleu!!

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  icare 974 Dim 4 Oct - 15:41

j' avais zappé ce post...

ma xls 125 a été immatriculée le 12/06/81, n° de série 5133062, ce qui correspond, d'après le tableau, a un millésime 1980.... study

je me suis fait avoir! affraid

lol!
icare 974
icare 974

Nombre de messages : 227
Age : 67
Localisation : ile de la Réunion
Date d'inscription : 16/08/2015

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  sergio CBS44 Dim 4 Oct - 17:50

icare 974 a écrit:j' avais zappé ce post...

ma xls 125 a été immatriculée le 12/06/81, n° de série 5133062, ce qui correspond, d'après le tableau, a un millésime 1980.... study

je me suis fait avoir! affraid

lol!
salut icare
pas forcément
tu peux avoir un N° de série qui correspond peut être a cette année
mais la date de première immatriculation de 1981
a+sergio

_________________
Recensement de nos brêles - Page 12 Hermine-3 Recensement de nos brêles - Page 12 Obzoli12
sergio CBS44
sergio CBS44

Nombre de messages : 9806
Age : 64
Localisation : sous le goémon
Date d'inscription : 28/11/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Ven 9 Oct - 0:00

Salut les gars !

Question pour "Invité", euh, quel pseudo dois-ton utiliser ?
Icare 974, ta XLS est de quelle couleur ?

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  sergio CBS44 Ven 9 Oct - 0:02

eldorado a écrit:Salut les gars !

Question pour "Invité", euh, quel pseudo dois-ton utiliser ?

A+,
Eldorado.
il nous a quitté avant même que tu le connaisse

_________________
Recensement de nos brêles - Page 12 Hermine-3 Recensement de nos brêles - Page 12 Obzoli12
sergio CBS44
sergio CBS44

Nombre de messages : 9806
Age : 64
Localisation : sous le goémon
Date d'inscription : 28/11/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Ven 9 Oct - 0:06

Ah, ben, effectivement, ce fut express comme visite... Shocked

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  icare 974 Ven 9 Oct - 5:17

réservoir noir et caches latéraux blancs....le tout d'origine chinoise pour copie d'XLS acheté chez un karane (indien musulman) a Madagascar Laughing Laughing
icare 974
icare 974

Nombre de messages : 227
Age : 67
Localisation : ile de la Réunion
Date d'inscription : 16/08/2015

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  PapyGadin Ven 9 Oct - 10:22

Hello Eldorado

Le pseudo de l'invité est "Flap"

Invité a écrit:flap tarn et garonne xls 125 du 23/06/1980 cadre numero :5116435
                                                             moteur           :5116486

Il nous décrivait la remise en état de sa XLs en détails.
Il avait choisi de le faire de manière à réduire les coûts au maxi ( ou au mini ! Smile .J 'ai un doute sur l'expression adéquate )
Son post était instructif , et Flap , prenait ( dans un soucis de partage ) de détailler son post et de mettre des photos .
Tout ce que l 'on aime et qui fait l'i intérêt et le charme du Fofo .


Malheureusement , énervé et blessé par quelques réflexions maladroites , il a préféré nous quitter. Dommage !

D 'ou l 'intéret de respecter la "Nétiquette" sur les Fofos.

Recensement de nos brêles - Page 12 Keep-c10
Ce que vous ne feriez pas lors d’une conversation réelle face à votre correspondant, ne prenez pas l’Internet comme bouclier pour le faire

Le principe de base de la Nétiquette :
Ce que vous ne feriez pas lors d’une conversation réelle face à votre correspondant, ne prenez pas l’Internet comme bouclier pour le faire

En principe , dans la vie réelle , nous saluons , nos interlocuteurs avant de discuter avec eux .de même en les quittant.
Et en principe ,, on essaye de ne pas blesser les gens , sans raison..

a+

Papy , un poil énervé contrarié et un poil moralisateur , Crying or Very sad
PapyGadin
PapyGadin

Nombre de messages : 5111
Localisation : Rouergue
Date d'inscription : 01/09/2011

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  zenzimen Ven 9 Oct - 10:34

SALUT PAPY

je suis tout a fait d accord avec toi de respecter les regles de la courtoisie pour la bonne marche " des forums " en général " malheureusement certains se laisse aller a des paroles parfois blessantent...ce qui au demeurant n est pas toujours agréable !
" je cite personne bien sur...et c est en général " moi je pense que ces personnes qui sont toujours sur le fil du rasoir ou qui maintiennent des conversations houleuses et " gratuites" non rien a faire sur des forums !! car tôt ou tard ça finira en eau de boudin...Wink

PS... c e n est que ma façon de penser..Wink

A+ JEFF
zenzimen
zenzimen

Nombre de messages : 1572
Localisation : le pays de l homme de cro
Date d'inscription : 01/02/2014

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Ven 9 Oct - 10:47

Salut les gars !

Hé bé, l' ambiance a dû être tendue si je comprends bien...
Icare 974, je rentre ta bécane dans le recensement. Merci pour ta contribution.

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  sergio CBS44 Dim 11 Oct - 21:58

eldorado a écrit:Salut les gars !

Hé bé, l' ambiance a dû être tendue si je comprends bien...
Icare 974, je rentre ta bécane dans le recensement. Merci pour ta contribution.

A+,
Eldorado.
salut Eldo
oui un peu quand il y a des réflexions qui blesse
j'ai essayé d'arrondir les angles mais rien n'y a fait
si tu n'as pas lu sont post, le voici: https://honda-125-sl-xl-cbs.actifforum.com/t3436-restauration-petit-budget-125-honda-xls-de-1980
a+sergio

_________________
Recensement de nos brêles - Page 12 Hermine-3 Recensement de nos brêles - Page 12 Obzoli12
sergio CBS44
sergio CBS44

Nombre de messages : 9806
Age : 64
Localisation : sous le goémon
Date d'inscription : 28/11/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Dim 11 Oct - 22:19

Merci Sergio.

J' ai pu me faire ainsi mon opinion. Je ne ferais pas de commentaires.

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Aurelia B20 Lun 16 Nov - 11:40

Je passais par là, voilà les numéros de ma SL125 dont le moteur est certifié celui d'origine :
immat 01/07/1972, cadre 1 124 7XX, moteur 1 124 5XX
Je ne donne pas les n° complets pour éviter les malfaisants qui trafiquent les cartes grises et qui pourraient lire ce forum Smile

J'en profite pour vous demander si vous auriez une copie de Feuilles des Mines pour une CG125 K1 de 1979 ?
C'est pour une amie qui doit faire rectifier sa carte grise mise par erreur en MTT1 au lieu de MTL, comme d'habitude ... Rolling Eyes

Merci d'avance Wink
Aurelia B20
Aurelia B20

Nombre de messages : 70
Age : 69
Localisation : Lyon
Date d'inscription : 21/02/2011

http://www.honda60-70s.net

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Lun 16 Nov - 13:52

Salut Aurélia !

Content de voir que tu continues à nous fréquenter.
Pour ta SL, je la rentre dans le recensement. Je crois me souvenir qu' elle est verte ?
Pour la feuille des mines, peut-être que quelqu'un d' ici pourra vous la fournir.
Sinon, il y a cela :

http://moto.honda.fr/Services/Honda_Homologation_ID32136123.html

Sans doute connais-tu déjà.

Merci pour ta contributrion et à +,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Aurelia B20 Lun 16 Nov - 15:31

En espérant que quelqu'un l'aura, parce que passer par Honda France est assez long d'après ce que je sais ... Cool

Et content de voir que ma SL est la plus ancienne du forum ! Smile
Aurelia B20
Aurelia B20

Nombre de messages : 70
Age : 69
Localisation : Lyon
Date d'inscription : 21/02/2011

http://www.honda60-70s.net

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Lun 16 Nov - 15:47

Re, Aurélia !

Pour les délais avec Honda, là, je ne sais pas... Pas gratuit non plus... Neutral
Sinon, pour ta SL, la plus ancienne, question date d' immatriculation, oui, par contre, au niveau des n° de série, c'est celle de Papynico qui a l' antériorité... Wink

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Aurelia B20 Lun 16 Nov - 17:39

Salut Eldorado,

Tiens, oui, un n° de cadre anormalement bas pour la saison, c'est bizarre, pas d'erreur ?
Un invendu en début de commercialisation, c'est étrange non ? Wink

A +
Aurelia B20
Aurelia B20

Nombre de messages : 70
Age : 69
Localisation : Lyon
Date d'inscription : 21/02/2011

http://www.honda60-70s.net

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  eldorado Lun 16 Nov - 18:04

Ben, pas si étrange que cela, nous avons pu constater d' autres disparités de ce type, ne serait-ce qu'entre celle de Papy Gadin et la mienne, un jour d'écart pour les dates d' immatriculation, par contre gros écart entre les n° de série.
Je pense que cela tient aux lieux de vente, certains départements devaient avoir des ventes peu soutenues, à contrario de lieux où il y a une forte densité de population. Les bécanes rentrées par les concessionnaires devaient rester un certain temps en stock. Remarque qui vaut aussi pour des bécanes vendues après que le modèle ait cessé et remplacé par d' autres.
En fait, la date d' immatriculation n' est pas un critère suffisant.

A+,
Eldorado.
eldorado
eldorado

Nombre de messages : 14114
Date d'inscription : 03/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Invité Lun 16 Nov - 18:21

Aurelia

j'ai eu moi meme ce probleme de genre national MTT1 au lieu de MTL pour la demande d'immatriculation du vehicule
ce MTT1 etait present sur la carte grise de l'ancien proprietaire mais n'y avait pas fait attention, je voulais moi etre en regle

du coup je suis simplement allé chez HONDA pres de chez moi et lui ai demandé une copie de la fiche technique de la moto avec un coup de tampon et je l'ai joins en correction de la demande d'immatriculation

la carte grise m'est parvenue avec la mention MTL

tu peux toujours tenté cette methode , peut etre ai -je eu de la chance !

Smile

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Recensement de nos brêles - Page 12 Empty Re: Recensement de nos brêles

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 12 sur 30 Précédent  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 21 ... 30  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum